2017. április 29., szombat

Rajzeszközök 1. - Bevezető


Középsuliban kezdett el érdekelni a képregényezés. Egy barátom mutatott egy írást a Morbidban* arról, hogy a lap képregényrajzolói milyen tollakat, ceruzát, radírt használnak. Az írószerboltos tűfilcek már akkor sem tetszettek, elkezdtem hát művészellátókba járni, és mindenfélét összevásároltam kísérletezés címén.
Művészeti iskolába jelentkezve, más művészekkel megismerkedve és az internet révén még jobban kinyílt előttem a világ. Egyik karácsonyra kaptam egy Wacom digitalizáló táblát, és pár évig csak digitálisan rajzoltam. Egy idő után mégis visszatértem a hagyományos eszközökhöz, és ezekről szeretnék most elindítani egy cikksorozatot. Többnyire a képen látható eszközöket használom mostanában. A későbbiekben egyenként is bemutatom őket.








Sok kísérletezés után arra jutottam, hogy inkább drágább, de jobb minőségű, a céljaimnak, technikámnak jobban megfelelő termékeket vásárlok. Lehet, hogy a közvélekedés szerint egy profi egy tégla sarkával aszfaltra karcolva is mesterit tud alkotni, de a gyakorlatban azért mégiscsak számít, hogy személy szerint nekünk mely eszközök állnak jobban kézre, és azok milyen minőségűek. Pláne, hogy azonos munkaminőség mellett is van különbség, hogy adott feladatokhoz, a kívánt hangulathoz, mondanivalóhoz mely eszközök illenek jobban.

Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek a legdrágább holmik beszerzésével kell kezdeni, vagy hogy a drágább minden esetben jobb. Inkább azt, hogy próbáljunk ki minél több eszközt, azon belül minél több márkát, típust, és persze használjuk arra, amire tervezték (vagy nem arra, de ez már tapasztalat kérdése). Azt se felejtsük el, hogy lehet ugyan kockás füzetbe, ceruzával is szépen rajzolni, de ha mondjuk képregénykötetet tervezünk, vannak bizonyos technikai feltételek, amihez igazodni kell már a rajzolás megkezdésekor, így bizonyos eszközök és technikák kieshetnek.

* Humorlap fárasztó viccekkel és erotikus képregényekkel, magyar alkotóktól. Ez a stáb adta ki az első hazai mangás-animés magazint, a két számot megért Manga Mániát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése